טיפים לחופשה המושלמת

מאת: צוות התוכן של צימרטופ25-07-2017
טיפים לחופשה המושלמת

נופשים רבים מרחבי הארץ (וכמובן גם מחו"ל) מגיעים לחזות מידי עונה בקסמו החינני של הצפון ועדיין, נופשים רבים טוענים שהאירוח היה סביר בלבד. הסיבה – התרגלנו למלונות הפאר.  כך תדעו למה לשים לב וכיצד למצוא את החופשה המושלמת.


שפע התיירות בצפון לפעמים גורם לנו להתבלבל ולגבש החלטות מוטעות בקשר לחופשה שלנו. רוב הזמן אנו מאמינים בקיומו של המשפט "הפרטים הקטנים עושים את ההבדל", אך דווקא בעולם הצימרים, הפרטים הגדולים הם הרווח הענק שבין חופשה סבירה למושלמת.


הבעיה שלנו, הישראלים, היא לא זה שנדמה לנו שמישהו עובד עלינו, אלא העובדה שהתרגלנו לנופש מסוג אחר: מלונות פאר עם בריכות ענק, בופה הכל כלול ופקיד קבלה שיפצה אותנו אם חס ושלום המנקה שכחה להוסיף כמה בקבוקוני שמפו. בעולם הצימרים הכל פשוט יותר. הנופש מתקיים מול אדם פרטי ולא תאגיד או רשת מלונות שתוכל להבטיח לכם ארוחה על חשבון הבית כפיצוי, אבל הבריכה, הג'קוזי ספא והסאונה – שלכם בלבד. וזה בא בתוספת שלווה מענגת תוך כדי נמנום צהריים בבריכה, במקום היסטריה המונית של ילדים נרגשים בחסות צוות הבידור.


לגזור ולשמור: המ"מים של הנופש - מיקום, מספר חדרים ומחיר.


לפני הכל, כדאי לדעת שכל צימר באשר הוא, מעניק לנופשים בו תמורה מלאה והולמת. מכיון שכל הצימרים מתבססים על איכות בסופו של דבר, עלויות שונות בצימרים נובעות לרוב מאבזור וסגנון שונים וייתכן שחלקם אפילו מכוונים ספציפית עבור לקהלי יעד מסוימים. אז לפני שאתם משחררים בשיחה שלכם עם בעל הצימר את המנטרה האהובה: "כמההההההההההההה?!?!" קחו נשימה עמוקה. המחיר נקבע בהתאם למה שתקבלו.


המחיר. או: למה זה יקר?


בעלי הצימרים הרבים כבר הבינו, שעל מנת שנופשים יוכלו לזכות בחוויה איכותית ובלתי נשכחת שגם נכנסת במסגרת התקציב של כל אחד, עליהם להציע מחירים אטרקטיביים שנעים לרוב בטווח שבין 400 – 900 ש"ח ללילה.יחד עם זאת, הכללת ארוחת הבוקר, סאונה יבשה פרטית או אפילו מיטה מתכווננת, מייקרים את עלות האירוח כמו בצימרים גם במלונות או כפרי נופש (לא קיים מתחם נופש בארץ או בעולם שכולל ספא למשל, במחיר הרגיל). כמובן, יש חשיבות גם לתאריכים מבוקשים כמו סופי שבוע וחגים בהם רצוי להבטיח מראש את מקומכם. בנוסף, אירוח יוקרתי יותר, העולה 1,000 ש"ח ומעלה, נחשב לאירוח יוקרתי ואקסקלוסיבי בקטגוריית האירוח הגבוהה ביותר. כאן תזכו להנאות שלא תקבלו בשום מקום אחר (ארוחת שף מפנקת לצד הבריכה הפרטית בסוויטה שעוצבה על ידי אדריכל. נשמע מדהים, נכון?). ולאלה מכם שעדיין מפקפקים נאמר שזה בדיוק כמו ההבדל בין מאזדה ופרארי.


"בריכה מחוממת בצימר, היא כבר איננה מותרות והיום מארחים רבים בצפון כבר מטמיעים אותה בבריכת השחייה שלהם. כך גם בחורף, ניתן ליהנות מן הצימר באופן מלא ולהיחשף לאטרקציה חדשה.צימרים עם בריכה מחוממת נחשבים למוצלחים יותר, מכיוון שהם מספקים גישה לכל המתקנים מבלי להתחשב בעונה הנוכחית. לכן, חופשה עם ילדים הופכת לנפלאה כאשר הילדים יכולים לשחק בבריכה ואתם יכולים לנוח. גם זוגות רבים נהנים מאירוח רומנטי בצימרים עם בריכה מחוממת…"

 

מספר חדרים. או: שטויות, נפרוש מזרונים…


8 חברים נכנסים לצימר…. זה נשמע כמו התחלה של בדיחה טובה שמביני התיירות ירבו לצחוק ממנה. אחרי שכל אחד מכם הניח את התיקים והמזוודות בפינה שבחר (נשארה בלטה פנויה על הרצפה, הידד!) ושניים כבר השתלטו על המיטה הזוגית, פתחתם את חופשת "אני והיפות שלי בבריכה" (פלוס סלפי פלוס תיוגים פלוס לבבות) והכל באמת נראה אופיטימי. אלא שאז מגיע הרגע הזה שבו יש תור למקלחת וחלקכם כבר רוצים לישון, אבל השאר דווקא מעדיפים לילה סוער של קריוקי עם סרט ב-5 בבוקר לקינוח.


התסריט הזה חוזר על עצמו כמו בקרב קבוצות גם בקרב משפחות רבות והסיבה לו היא או המחיר, או הרצון לישון יחדיו תחת אותה קורת גג. אתם אמנם צודקים: מחירו של צימר בודד לחלק לכמות אנשים היא אכן בילוי משתלם אך רועש ובהחלט לא נוח. אתם לא חייבים להתפצל כדי ליהנות בנוחותא מנופש קבוצתי, אך תוכלו לבחור במתחם נופש שבו חדרי שינה נפרדים בתוך הצימרים כמספר האנשים (או המשפחות או הזוגות), או בוילת נופש שבה כולכם תהיו תחת קורת גג אחת, בחדרי שינה נפרדים. כך או כך, כולכם תוכלו ליהנות מאזור משותף וממקלחת או טלוויזיה מבלי לקחת פתקית המתנה.


"משפחות רבות המגיעות לנופש, לא תמיד מעוניינות לישון יחדיו תחת קורת גג אחת. נופש משפחתי יכול לעתים להיות מורכב מאנשים המבקשים פרטיות וחלל אירוח אישי ושקט, אך יחד עם זאת גם ליהנות עם כל המשפחה בחצר המשותפת. בדיוק מסיבה זו, צימרים עם 6 – 8 יחידות או יותר, מתאימים למשפחות, קבוצות גדולות ולאירועים. ניתן להזמין את מתחם הנופש כולו בעבור החגיגה, כך שהמקום כולו הופך לפרטי ומפנק וכמובן – עלותו אטרקטיבית ונוחה בהחלט."


המיקום. או: סליחה, איפה פה הקניון?


אנחנו מודים. זה עניין קצת מסובך לבחור צימרים לפי אזורים בצפון, אחרי שאיכשהו במהלך השנים קיבלנו את הרושם שהצפון הוא מקום קטן שהכל בו קרוב. בפועל הצפון הוא האזור הגדול בארץ ולכן אם מתחשק לכם להגיע לקניון, לים, לחרמון או לכנרת – חשוב שתדעו מראש היכן להתמקם. הגליל המערבי, הוא רצועת החוף הצפונית של ישראל. יש כאן קרבה פנטסטית לים (אח! הנוף) והערים המרכזיות באזור כוללות גם את מרכזי הקניות והבילוי מן הגדולים בארץ. מחוץ להן תמצאו המון טבע ואטרקציות. הגליל העליון הוא האזור הצפוני ביותר שמגיע עד לחרמון. פה תמצאו שמורות טבע מפורסמות רבות, נחלים רבים ואטרקציות ספורט אתגרי לצד ייקבים, מסעדות ואתרים היסטוריים מעניינים.


הכנרת, שכולכם העברתם בה חופשות משפחתיות, טיולים שנתיים בתיכון ונסיעה מצחיקה אחת לפחות עם החברים מהצבא. כאן לצד המים תפגשו באטרקציות רבות ומזג אוויר מעולה. והאחרון- רמת הגולן שנפרשת מאזור כנרת ועד החרמון. זוהי נקודת מפתח טובה לכל אחד מהכיוונים האחרים, בהנחה ואתם באמת מעדיפים לוותר על הסתלבט מול הנוף שבצימר.


"לא צריך לחדש דרכון, להוציא ויזה ולהתרוצץ לרגלי חברות התעופה. תיירות הפנים הנפלאה בצפון היפה שלנו, מאפשרת לנו ליהנות מנופש נהדר… את הנופש הזה בחלט לא תצליחו לשכוח…"

חופשה ישראלית בצפון היא משהו שכל אחד יכול להתחבר אליו וליהנות ממנו ולפי התנאים האישיים שלו. יש משהו בקסם של הצפון שקשה לעמוד בפניו וששווה לקחת בו חלק, גם אם רק פעם בשנה. בשורה התחתונה זהו בילוי רגוע ושקט שההגעה אליו פשוטה ומהירה ומגוון האפשרויות בו לנופשים הן בלתי מוגבלות וכמובן מהנות.

 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים