הדרישות הכי מצחיקות של הנופשים בצפון

מאת: צוות התוכן של צימרטופ11-07-2017
הדרישות הכי מצחיקות של הנופשים בצפון


המלצר שקפץ לקיוסק כי הלקוח ביקש ארטיק, המארחת שנתבקשה לשתול עציץ במיוחד והאדון שהתקשר בשש בבוקר לבקש עיסוי לעוד עשר דקות. לכבוד שיא עונת התיירות, רכילות וסיפורים מהמגירה על הנופשים הישראלים. אה כן, יש גם כמה סלב'ס שאנחנו לא מאחלים לאף פקיד קבלה לפגוש לעולם…


איך ששמים אותם ביחד, סביב אותו שולחן קפה, הם מתחילים לצחוק. נזכרים בכל הדרישות, התלונות והבקשות הכי מצחיקות של הישראלים ששירתו. הסיפורים זרמו כמו כמות כוסות הקפה והמים ששתינו והשאירו אותנו חלקית משועשעים וקצת בהלם. בכל שנה מתווסף מקבץ סיפורים חדש, רגע מצחיק במיוחד ומקרים שבהם כמעט נתלשו שערות. החבר'ה שלנו באים כמעט מכל קצוות התחום: פקידי קבלה, מלווי נסיעות, חדרנים, מלצרים, אנשי תחזוקה, עובדי אטרקציות, מארחי צימרים וסוכני נסיעות. אמנם כמה נופשים תמימים עומדים לעבור כאן שיימינג אנונימי בסדר עולה, אבל בסיום יש גם כמה דברים ממש טובים לומר.


1. דורשים שיכינו את מה שאין בתפריט.


בכל מסעדה או בית קפה שקרוב למתחם הנופש, יש מלצר שישמח לספר לכם על היצירתיות הבלתי נדלה של אחד מלקוחותיו. אין בתפריט סושי? "מה הבעיה?! תעשה לי אורז דביק ותגלגל בתוכו אצה וירקות. יש לך את כל המרכיבים האלה במטבח". המנות בהמצאה ממשיכות הלאה גם לצ'יפס שייחתך במיוחד בצורת לבבות לבחור שרצה להרשים את חברתו, שהשתייה תגיע לשולחן אחרי שני ביסים בדיוק (ועל המלצר להמתין בצד ולספור), ושנקניקיות המרגז יגיעו כל נקניקיה בצלחת נפרדת, בתיבול שונה. בתיאבון!

 

2. מבקשים להכניס פריטים מוזרים לחדר.


הרוגע והשלווה שכל חופשה משתדלת להעניק לאורחיה באופן מרבי, כנראה לא מספיקה מעצם הווייתה לקומץ נופשים מסוים. אותו הקומץ שדורש (כך מסתבר) שיוכנסו למשל רק כלי זכוכית שקופים למטבחון, הזמנת התקנה זמנית של "יס" במקום שבו ישנם שידורי "הוט" ואפילו סיפור קצת שמח-קצת עצוב על אישה מבוגרת שביקשה להכניס לצימר שבו שהתה עם המשפחה, תמונת קיר ענקית שחוסמת חלק עצום מהחדר. "היא הסבירה שהתמונה הזו, שהיא ציור נוף מהכפר בו גרה בילדותה, היא מה שנותן לה את תחושת החופש האמיתית. זאת בקשה חריגה אבל מאוד מובנת." מספרת לנו בעלת הצימר.

 

3. מבלבלים קשות בין סוגי הנופש.


בעוד שבצימרים אין בדיוק "רום סרוויס", עדיין יש מי שיעיר את המארח ב-6 בבוקר וידרוש שישלחו אליו עיסוי בעשר הדקות הקרובות, כי הוא בדיוק אחרי ריצת בוקר. וזה קורה כמובן גם בכיוון ההפוך: מנגל ממרפסת המלון, או מסיבת קריוקי בבריכה הלא פרטית. הסיפורים המצחיקים ביותר שייכים דווקא לאטרקציות, שהעובדים בהם מספרים בחיוך על "מתבלבלים" שדמיינו שהם מגיעים למשל לראפטינג מוטרף ביערות הגשם והתלוננו על כמות הזרימה של הבניאס. אגב, באחת מחוות הסוסים נשמעה גם דרישה מוזרה במיוחד: "לחפש" את הסוס לחד-קרן, כי ככה הילדה רוצה.

 

4. עיצוב ביתי, לפי דעתי.


אחד הסיפורים שעולה כמעט בכל פעם שמישהו מדבר על חוויית אירוח אישית, הוא סיפורי הדרישות המוגזמות של הסלב'ס. כבר שמענו בארה"ב על הדרישה של בריטני ספירס למקרר מלא פפסי ועל אולם היוגה שדורשת מדונה, אבל מתברר שגם לכוכבי הביצה בארץ יש כמה דרישות משעשעות: שטיחוני קטיפה, נרות ארומתרפיים בניחוח וניל, מוצרי טיפוח של חברה מסויימת בלבד ועציץ גדול שיוכנס פנימה לאלתר. לא היינו רוצים להיות שם כשמישהו יאמר להם "לא".


5. רדף אחריי גנב ולכן אתם צריכים לתקן את הדלת


טעויות קורות וזה ממש בסדר גמור. כל עוד אתם לוקחים אחריות על מה ששברתם או קלקלתם, שלא היה ככה לפני שבאתם לבקר. "התירוצים לאיך נשברו החלונות, פריטים בחדר או הריהוט הם אינסופיים, העיקר לא להודות בטעות." אומר מ', איש התחזוקה של אחד ממתחמי הנופש הגדולים בצפון. שיא השיאים שהעלה צחוק עד כדי בכי בין כולם, הוא הניסיון הנואש של אורח מסוים להאשים את מערך האבטחה של אחד ממתחמי הנופש, כאחראי לחור עצום שנפער כך לפתע בדלת העץ העצומה של החדר: "זה היה נראה כאילו מישהו נתן במכוון אגרוף לדלת והרס אותה לגמרי. כשהתחלנו לברר את הנושא מול האורח, הוא סיפר שרדף אחריו גנב ולא הייתה לו ברירה אלא לברוח מהר פנימה…" סיפרה לנו פקידת הקבלה במלון. "האורח הוסיף חטא על פשע ודרש לבדוק את מערך האבטחה במקום, שאפשר לגנב להיכנס.."


 

למרות התסכול והזעם שחשים העובדים על אנשים שנוטים לשגע אותם בלשון המעטה, יש להם גם לא מעט מחמאות להעניק לקהל הישראלי. "האנשים שמגיעים צפונה הם אנשים שאוהבים לטייל, אוהבים את הארץ ומעריכים את החוויה כמו שצריך" מספרות שתיים מן החדרניות שיושבות עמנו. "על כל אורח או אורחת הזויים, יש עוד חמישה חמודים שתמיד כיף לארח", מוסיפים הזוג בן-דוד, בעלי מתחם צימרים והמארחים הנדיבים במקום. סיפורים נעימים וקלים יותר לאוזן וללב מתחילים לזרום ואיתם חוויות משעשעות, שיחות מעניינות ו"משפחות לעניין", כמו שמגדירים זאת מפעילי האטרקציות. "אנשים מרגיזים אפשר לפגוש בכל מקום, אבל את אלה עם הלב אף פעם לא שוכחים", אומרת א', מדריכת טיולים ותיקה וסוחטת איתה הסכמה גורפת וגם עוד כמה טיפות של מוטיבציה, כדי להעביר את שאר העונה בחיוך ובשלום.


צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים