לא רק במהלך הנופש: 8 דברים שכדאי לעשות כל בוקר

מאת: 11-07-2017

נדמה שבשנים האחרונות אנחנו הופכים לבריאים יותר ובעלי מודעות גבוהה יותר לגוף ולנפש. רובנו מקפידים לבצע פעילות גופנית כלשהי, לאכול נכון ולהתוודע לנזקי הטכנולוגיה. למרות זאת, בנופש אנחנו נוטים להשתחרר מעול ה"טיפוח" הבריאותי שלנו ולהתמקד בכל סוגי ההנאות שאנחנו הכי אוהבים. הנופש אמנם נועד לנקות את הראש מלחצים ולהתנתק מהשגרה, אך גם במהלכו חשוב שלא לפגוע באורח החיים הבריא שלנו ולהקפיד על הדברים הקטנים שהגוף שלנו אומר לנו עליהם תודה מידי יום. 

 

1. קומו מהמיטה דרך הגב ולא מצידי הגוף.

מחקרים כבר הוכיחו בעבר שרוב אוכלוסיית העולם נרדמת טוב יותר על הצד מאשר על הבטן או הגב. זוהי אמנם תנוחה טבעית במהלך השינה, אך טבעית פחות במהלך ההשכמה, שמנתקת במעבר חד ומהיר את הגוף והמוח מהשינה ועלולה לגרום לעתים לסחרחורת או לאיברים תפוסים. אגב, הוכח מדעית שהתהפכות על הגב והתרוממות מן הכרית בעזרת הבטן והרגליים אף תורמת לזיכרון החלומות שלנו. נסו את זה בבית.


 

2. הימתחו מכל הלב

נפש בריאה בגוף בריא היא לא רק קלישאה, אלא אורח חיים המונע מאיתנו מכאובים, שרירים תפוסים וזרימת דם איטית. השרירים "הקפואים" במהלך השינה, יודו לכם על מתיחה ראויה לאורך ולרוחב הגוף של הידיים והרגליים.

המתיחה תורמת לזרימת דם תקינה, להתארכות התנועה ולמניעת פציעות שעלולות להיגרם מכיפוף שגוי של הגב או כל פעולה שמפעילה לחץ על הגפיים. בנוסף, היא גם מאריכה לנו את זמן הפינוק במיטה לפני שניאלץ לצאת ממנה…


 

3. עשו מקלחת מרעננת

גם לזרם המים של המקלחת יש יכולת מופלאה להמריץ את מחזור הדם ולרענן את הגוף מן השינה. ומי מאיתנו לא מרגיש ערני ואופטימי יותר אחרי מקלחת טובה?


 

4. הכניסו פנימה את התאורה הטבעית.

תהליך הפוטוסינתזה שחל בצמחים, לא רחוק מהצורך שלנו בו כבני אדם.

אנשים שלא נחשפים מספיק לאור השמש סובלים ממחסור באנרגיה וויטמינים (ויטמין D בעיקר) ומוכח מחקרית שהם מתקשים להרגיש חיוניים ורעננים למשך שעות רבות.

אם כבר קמתם, השקיעו מספר שניות כדי להסיט את הוילונות, לפתוח את חלונות הבית לאוורור קל וליהנות מאור השמש הנעים של שעות הבוקר.


 

5. חייכו

גם אם זה אומר שתחייכו לעצמכם. פעולת החיוך מאלצת את שרירי הפנים להימתח, גורמת לכם לשנות את הבעת הפנים השגרתית וגורמת למוח לייצר אנדורפינים – אותם חומרים טבעיים המצויים במוח ומפחיתים את תחושת הכאב הפיזית והנפשית. חוץ מזה, אתם הכי יפים ככה.


 

6. שתו מים עם לימון

השאירו את הקפה להתקרר מהרתיחה רק עוד קצת והחליפו את ה"ספתח" של הבוקר בכוס מים גדולה. הגוף, שלא צבר כל נוזלים במהלך שעות השינה מתייבש וזקוק לחידוש המלאי ולאנרגיה הטבעית שמעניקים לו המים. נסו את הטריק המופלא הבא וסחטו פנימה גם חצי לימון. הלימון בעל יכולת מדהימה לעורר את המטבוליזם ואת מערכת העיכול לחיים ולאותת לכל המערכות הפנימיות על תחילתו של היום החדש. אגב, בטח כבר הספיקו לספר לכם, ששתיית מים עם לימון גם תורמת לתחושת השובע.


 

7. הפעילו מוזיקה

למוזיקה שאתם אוהבים יש יכולת קסומה להשפיע על מצב הרוח שלכם ולרומם אותו עוד לפני שתתחילו להתלבש. הצלילים שנעימים לכם באוזניים מסוגלים להרפות את הגוף, להכניס אתכם לקצב יעיל ואיטי פחות ולאפשר לכם להשתמש במיתרי הקול בדרך נכונה ובריאה יותר. הקץ לצרידות בהשכמה!


 

8. אכלו ארוחה עשירה ומזינה

בסדר, אנחנו יודעים שהתזונאית המליצה על משהו אחר וששנים שהגוף שלכם עושה לכם דווקא ומונע מכם ללעוס בשעות שאחרי ההשכמה. הסינים למשל, מאמינים שאת הארוחה הגדולה ביותר כדאי לאכול דווקא בבוקר. אכילת ירקות וחלבונים עד שעתיים אחרי שהתעוררתם, תורמת לפירוק נכון יותר של המזון למשך שעות רבות, לתחושת שובע ממושכת ולהשבת האנרגיות החיוניות ביותר. כל שדרוש לכם כדי להתמיד הוא מעט רצון ושבוע "קשה" אחד, שבסופו תרגישו איך הקיבה זקוקה לסלט שלה כבר מהשעה הראשונה.

הכי פופולריים
חזרה לבלוג