הכניסה חופשית: 5 בריכות נסתרות שיקררו לכם את הקיץ

מאת: צוות התוכן של צימרטופ04-07-2017
הכניסה חופשית: 5 בריכות נסתרות שיקררו לכם את הקיץ

"אי אפשר למצוא אותו, חוץ מאלה שכבר יודעים היכן הוא נמצא…"

המשפט היפה הזה שנאמר על ידי השחקן ג'וני דפ בסרט "שודדי הקאריביים", נאמר בסוד על הדרך לאי האוצר, שאין שום אפשרות לאתר אותו סתם כך. בהוליווד בטח חשבו שזאת בדיחה טובה, אבל מי כמונו יודע שהם צודקים. זהו תיאור ממש מדויק עבור כמה מקומות "סודיים" ברחבי הצפון שאנחנו עומדים לספר לכם עליהם. ואיך היינו יודעים לספר, אם מישהו לא לקח אותנו לשם פעם?


לכבוד העונה החמה והעלייה בביקוש לחופשת צימרים עם בריכה בחודשי הקיץ הקרובים, בחרנו 5 מקורות מים נסתרים וקרירים בקרבת הצימרים, שממש לא יגבו מכם תשלום עבור הבילוי.


גניה על גדות ירדן


כנראה המקום הפופולרי מבין החמישה, אך גם כשהוא מקבל מבקרים בברכה, הוא נשאר חוויה פסטורלית וחינמית. זהו אחד ממקטעי נהר הירדן הזורם לצד קיבוץ דגניה א' (יש שילוט מהכניסה לקיבוץ) הסמוך לכנרת שאין בו סחף, אך הוא עמוק ומחייב לדעת לשחות. מכיוון שהמקום נמצא בשטחו של הקיבוץ, המבקרים הם לרוב משפחות מהאזור או קבוצות חברים שקטות שמגיעות לתפוס את השלווה. אם תכננתם להקים כאן חגיגה רועשת, תיאלצו לעזוב מיד את המקום.

כדאי לדעת: הנהר הוא ביתם של דגיגוני גרה רופה, אותם דגיגונים שמבלים איתכם בספא דגים בקניון ודואגים למראה רגליים חלק.


עין שוקו


לשם המצחיק של המעיין הרמת-גולני הזה יש דווקא משמעות רצינית: הוא החליף את שמו עבור הנצחת לוחם ששוקו היה הכינוי שזוהה עמו. המעיין קטן ורדוד כך שלא תוכלו להפגין את כישורי השחייה, אך בהחלט כדאי לטבול בו תוך התמסרות לנוף העוצמתי לכנרת שמולכם. המסלול המוביל למעיין נמצא בירידה (400 מ') כך שהעלייה בחזרה לרכב קשה.

ההגעה: נכנסים לקיבוץ מבוא חמה, פונים ימינה בצומת טי ושמאלה לאחר מכן. בצומת טי נוספת פונים שוב ימינה וממשיכים עד לתצפית ולדגם התותח. מחנים את הרכב וחוזרים אחורה רגלית (בערך 20 מ') עד מעבר מימין המסומן בשני בזנ"טים ולאחריו מעבר בגדר. יורדים בשביל לכיוון עץ האקליפטוס הבודד שמולכם, למרגלותיו נמצא המעיין.


סכר הירדנון


אם אתם מחפשים טבילה פרטית של אמצע השבוע, זה המקום שלכם. בריכה טבעית גדולה ועמוקה עם מפל בקצה, מגודרת בצמחייה צפופה ונמצאת בקיבוץ שמיר בגליל העליון כנקודת הנצחה לזכרו של אחד מחברי הקיבוץ. הבריכה מתוחזקת ומטופחת בקביעות על ידי הקיבוץ כך שאתם מתבקשים לאסוף אחריכם את הלכלוך.

ההגעה: נכנסים לקיבוץ שמיר ופונים מיד שמאלה לכביש המערכת. לאחר 1.3 ק"מ מגיעים לשביל עפר משמאל (סימון שביל אדום) שיוצא מהקיבוץ. בהמשכו עולים על דרך רחבה יותר מימין ומחנים כאשר מגיעים לשער מתכת מקושט בצמחייה. בכניסה ניצב סלע ההנצחה ואחריו ממשיכים ימינה עד הבריכה.


עין ידידיה


סוף המדינה ימינה, ליד מושב יונתן הציורי. החברים של ידידיה החליטו להנציח את זכרו לאחר שמצא את מותו בתאונת טרקטורים כשהיה בסך הכל בן 18. ברוח השלווה והפשטות הטבעית שמהווים את האדם שהיה, ניטעו עצי אקליפטוס ובמרכזם הוקמה הבריכה (גדושה מים כל השנה), בריכת ילדים קטנה לצידה והמון פינות נוחות לישיבה ולפיקניקים. המקום נקי ושמור וסביבו חיות קטנות, בעיקר צפרדעים. המעיין עתיר מבקרים בעיקר בימי שישי.

ההגעה: חונים בכניסה ליישוב והולכים רגלית בשביל העפר משמאל (לאורך גדר המערכת). לאחר כמה מאות מטרים ועיקול ימינה, ישנו שביל גדול שחוצה ואדי. בהמשכו נמצאים עצי האקליפטוס המסמנים את מקום המעיין.


מחצבת געתון


אם השם מלהיב פחות, אולי תעדיפו את "המעיין הנסתר", השם הנוסף שהוענק לבריכה הענקית והטבעית הזו, שנוצרה כתוצאה מחציבה ועליית מי תהום. ההגעה אפשרית ברגל עם ירידה קלה וקצרה לאורך סלעי בזלת (תצפית מרהיבה מלמעלה) אך אפשרית גם מכיוון מזרח למטיילי הג'יפים והטרקטורונים. המים צלולים אך עמוקים ומצריכים כישורי שחייה. שיחים רבים עוטפים את גבולות הבריכה ומגבילים את שטחי הישיבה, כך שמומלץ להגיע בשעה מוקדמת בעונה.

ההגעה: נוסעים מנהריה לכיוון מעלות על כביש 89 ופונים לצומת געתון (יש שילוט לגעתון, יחיעם ועין יעקב). עם פיתול הכביש תבחינו בשטח עפר משמאל, נכנסים אליו וחונים. עולים בעלייה קצרה אך תלולה שנמצאת מולכם ובסופה ירידה אל דרך מימין המובילה עד למים.


צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים