3 מעיינות חמים בצפון שעושים לנו טוב על הלב

מאת: צוות התוכן של צימרטופ11-07-2017
3 מעיינות חמים בצפון שעושים לנו טוב על הלב

אם אף פעם לא התענגתם על פינוקי החמאם המיוחדים של אמא טבע, אין לכם מושג עד כמה אתם מפסידים. אחד התענוגות המדהימים ביותר בגלובוס הוא בריכות מים רותחות מבעבעות עם מלחים ומינרלים, שהאדים בהן מסתלסלים מרוב חום.


הג'קוזי הטבעי של להבות הבשן


הסיפור של המעיין הלוהט, הטבעי והחינמי הזה שנמצא אי שם בקצה קיבוץ להבות הבשן, מתחיל כמעט 5.5 ק"מ משם, בקיבוץ שמיר.


לפני 10 שנים וללא כל סיבה מוסברת, התפרצה בקצהו של קיבוץ שמיר נביעה חמה שנוקזה דרך צינור מים גדול. לאחר שהתגלתה הנביעה, חברי קיבוץ רבים האמינו שהניקוז נועד לשימוש מסחרי עתידי. אך לאחר מספר שנים הגייזר נסתם מלאכותית והמשיך להתפרץ ממקום סודי אחר, שידוע רק למקומיים.


לפני 5 שנים גילו הקיבוצניקים מלהבות הבשן נביעה נוספת, שיש המאמינים שמדובר בזרימה תת קרקעית מאותו הגייזר בשמיר. כאן המים מחלחלים מעלה ופוגשים פלג קטן של נהר הירדן שמתמלא באדי חום סמיכים ורתיחה נפלאה של 40 מעלות. די מהר המעיין הפך ללהיט שמיקומו נפרץ גם לתיירים שאינם מקומיים והשמועה מספרת על הזרמת המים הרותחים אל קיבוץ גונן הסמוך, לטובת הקמת מרכז ספא ומרחצאות. כנראה שהקיבוצניקים של שמיר ידעו בדיוק על מה הם מדברים…

 

חשבון המים של חמת גדר


חמת גדר בהחלט אוהבת לנענע את מה שאמא טבע נתנה לה. זהו בעצם המקום הראשון בארץ, שהתגלה לא רק כבית מרחצאות טבעי וחם, אלא כאתר ארכיאולוגי מדהים מהתקופה הרומית – 1,800 שנים אחורה מכאן. הנביעה החמה מוזרמת דרך 4 מעיינות שזורמים בתוך האדמה ונשאבים כ-2 ק"מ למעלה, אל תערובת של גופרית ומלחים שונים שתורמים לריפוי המיוחד של הגוף והנפש.


המקום נחלק לשניים: אתר טבילה ציבורי הכולל שפע בריכות חמות והספא וילג' – אתר שמעוצב כולו באווירה טרופית מדהימה וכולל בריכת זרמים תרמו-מינרלית, ספא, מסעדה וחדר כושר. אם מתחשק לכם להתפנק ביום שלמחרת, אפשר להתארח גם בסוויטות שמציע המקום.


למרות כמות המים האדירה והפופולריות, חמת גדר לא מוותרת על שאיבת מים רותחים גם ממקומות אחרים. הבולט שבהם הוא עין ג'ונס - מעיין לוהט, צלול ונקי במיוחד שנמצא די קרוב לחמת גדר. המים שבו עשירים במינרלים כמו סידן, גופרית ומגנזיום והכניסה אליו הייתה כמובן חופשית, לכל מי שמוצא אותו.  גםעין ג'ונס התגלה כמבנה חמאם עתיק, שהגג שלו קרס.  לפני כשנה וחצי, החלו להגיע אל מקומות שונים ברשת דיווחים על כך שהמעיין האהוב כמעט מרוקן ממים, עד שהתברר שנשאבו לטובת חמת גדר. נכון להיום מטיילים דיווחו שהמעיין יבש לגמרי, דבר שמצליח לעורר את זעמם של תושבים רבים והמוני מטיילים בארץ.

 

ספא והעיר הגדולה, גרסת חמי טבריה


העיר הזו שכולנו נהנים לפעמים להדביק לה מילים לא מחמיאות מהשורש י.ש.ן, היא, כך מסתבר, מכונת המצאות אנושיות. חוץ מלהמציא את הניקוד ואת המלך הורדוס, הצליחה טבריה להמציא גם חמאם ענק שמהקמתו ועד היום משמש לא רק כמתחם פינוקים וחוויות, אלא גם כבית הבראה ממחלות עור, מחלות כרוניות, כאבי פרקים, ניוון ועוד.


ב-1920 התגלו כאן שרידי העיר העתיקה חמת, שלפי התיעוד הייתה מרכז מרחצאות ענק הכולל 17 נביעות שונות של מי תהום תרמו-מינרליים בטמפרטורה של לא פחות מ-60(!) מעלות. חמי טבריה שפתחו לראשונה את שעריהם בשנות ה-70 (וזכו לשם המפוקפק "חמי טבריה הצעירה"), הזרימו אליהם את הנביעה המיוחדת כשבדרך באופן טבעי המים מעט מתקררים וניתן ליהנות מהם בתוך האתר בטמפרטורה המושלמת של 38 מעלות. שתי בריכות גדולות תרמו-מינרליות מקבלות אליהן את המים, האחת בחוץ מול הכנרת והשנייה מקורה ומפנקת במיוחד בחורף. בנוסף אליהן יש בריכת ילדים, חדרי טיפולים, חדר VIP לזוגות, סאונות, מסעדה חלבית, מסעדה בשרית וחדר כושר. גם יציאה ישירה אל רציף השייט בכנרת נמצאת כאן. 


עם כל הפאר והשפע, חמי טבריה סובלת מעקב אכילס בעייתי שקשור בעיקר לתחזוק המתקנים ותקינותם באופן שוטף. האתר שופץ לפני 5 שנים בעקבות החלפת בעלים אך עדיין לא הצליח להתרומם מעל הסטנדרטים הישנים ולעורר את העיר לאווירה קצת יותר מודרנית… 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים